4 mai, 2018

Good morning from NYC

God morgen fra sengen vår i Soho i New York!

Vi våkner jo ganske tidlig her borte, egentlig veldig deilig, så får man kommet seg ut. Turen hittil har gått veldig fint og vi storkoster oss her i New York. Henrik har ikke vært her før så det blir litt turist-ting, men hittil har vi bare brukt tiden på å rusle rundt i Soho / Greenwich Village område. Hotellet vi bor på heter Arlo Soho og er kjempefint. Jeg ba om city-view i kommentarene da jeg bestilte men siden de ikke hadde et tilgjenglig fikk vi gratis frokost og drinker en dag 🙂 Klager ikke på det! Kul rooftop-bar her, godterributikk i resepsjonen og kjempesentralt. Også har de telt ute i courtyarden heheh skikkelig koselig.

Da vi kom på onsdag kveld dro vi rett ut og spiste på Nomo Soho hvor jeg hadde booket bord. Jeg så noen som hadde lagt ut bilde av det på Insta, og lokalet var så kult! Skikkelig god pasta og drinker, og vi klarte å holde oss våkne helt til kl 22 her (4 på natta hjemme).

I går ruslet vi som sagt rundt, og fikk fikset amerikansk simkort med ubegrenset data (woho!). Vi shoppet litt, spiste lunsj på the Mercer Kitchen og satt oss i Washington Square Park med alle NYU elevene. Det var 37 grader i sola i går og neeeesten litt for varmt når man rusler rundt i en storby heledagen. Men alle trærne blomstrer med rosa blomster og det er er såå koselig her!

Etter å ha kjølt oss ned på hotellrommet gikk vi ut igjen i retning rooftop bar i Greenwich village. Der pusset de opp, så vi ruslet videre for å finne et sted å spise. Vi kom over en tapas restaurant med happy hour, så 6$ drinken og tapas-retten! Barraca het den- anbefales! Ble sittende  ute der en god stund, så deilig. Så kom det plutselig en regnskur, og vi ruslet hjem forbi Carries trapper i Greenwich Village.

Det skal sies at det er ikke akkurat rimelig her, da drinkene koster mer enn hjemme og man må jo alltid legge til en del tips. Så vi har funnet ut at happy-hour er redningen vår. Når vi står opp så tidlig uansett så passer det jo bra med middag i 18 tiden! Vi skal jo være her i 3 måneder så .. 😀